IX Festival Internacional de Cinema Fantàstic d’Elx-FANTAELX

El Grup d’Investigació Massiva de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, el Departament d’Art de la UMH i l’Associació Unicorn Negre han organitzat l’IX Festival Internacional de Cinema Fantàstic d’Elx-FANTAELX, que se celebrarà del 25 al 27 de novembre a l’Auditori del Centre de Congressos ‘Ciutat d’Elx’. Així mateix, de manera paral·lela tindrà lloc l’IV Congrés Internacional de Gènere Fantàstic, Audiovisuals i Noves Tecnologies, la línia temàtica de les quals protagonista serà el “retrofantástico”.

Enguany, el festival homenatja la cultura retro del cinema, les sèries, els videojocs, etc., de gènere fantàstic dels anys 80 i 90. L’il·lustrador Joan Martín Giménez ha dissenyat el cartell amb al·lusions a Donkey Kong o He-Man (que compleix el 40 aniversari); Sonic; Street Fighter II o Terminator II, que celebren el seu 30 aniversari; o al videojoc Tetris, estrenat per primera vegada fa 35 anys. En commemoració d’aquestes efemèrides, el Festival projectarà la pel·lícula documental Arcadeología (2021), dirigida pel professor i director del Grup d’Investigació Massiva de la UMH, Mario-Paul Martínez. Aquest documental viatja cap al fenomen dels videojocs i les màquines arcade que recorrien els salons recreatius fa diverses dècades. Així mateix, durant el Festival es projectaran curtmetratges en els quals es podran veure treballs de ciència-ficció, terror i fantasia.

Per part seua, el Congrés, emmarcat dins del Festival, tindrà lloc el 25 i el 26 de novembre en format presencial i en línia. En aquest sentit, les ponències de demà es desenvoluparan en modalitat en línia, a través de la web del Festival; mentre que les del 26 de novembre es realitzaran de manera presencial a l’Auditori del Centre de Congressos d’Elx. L’objectiu del Congrés en FANTAELX 2021 és la difusió d’estudis d’investigació dins de les diferents línies temàtiques del Gènere Fantàstic i abastarà totes les variants i plataformes. Per a això, participaran més de 40 conferenciants internacionals i nacionals, procedents de països com França, Portugal, la Xina o els Estats Units.

El Congrés està dirigit pels professors del Departament d’Art de la UMH Mario-Paul Martínez i Fran Mateu i compta amb la col·laboració de la Universitat i el Vicerectorat de Cultura de la *UMH.

Més informació: https://www.festivalcinefantaelx.com